Valberedning i Nordic Paper utsedd

Regulatorisk

Publish date: 2022-09-19 14:15

Nordic Papers valberedning ska enligt årsstämmans beslut bestå av en representant från var och en av de fyra aktieägare som kontrollerar det största antalet röster per den sista bankdagen i augusti året före årsstämman och som begär att utse en ledamot i valberedningen.

Nordic Paper meddelar nu att valberedningen har utsetts inför årsstämman 2023. Valberedningen har följande sammansättning:

Andreas Kihlblom, utsedd av Sutriv Holding AB

Caroline Sjösten, utsedd av Swedbank Robur Fonder AB

Patricia Hedelius, utsedd av AMF Fonder AB

Suzanne Sandler, utsedd av Handelsbanken Fonder AB

Ordförande i valberedningen är Andreas Kihlblom.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra det med e-post till: valberedningen@nordic-paper.com eller med brev till: Nordic Paper Holding AB, Att: Valberedningen, Tullhusgatan 1B, 652 26 Karlstad.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Essén, Head of IR and Strategy

E-post:
henrik.essen@nordic-paper.com

Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanstående kontaktpersons försorg den 19 september 2022 kl. 14.15 CET.

Nordic Paper är en ledande specialpappersproducent med basen i Skandinavien. Vi har levererat högkvalitativa kraftpapper och naturligt fettresistenta livsmedelspapper sedan 1800-talet. Våra produkter är baserade på förnyelsebar skogsråvara från lokala skogar. Från våra fem pappersbruk, varav fyra i Skandinavien och ett i Kanada, levererar vi till kunder i omkring 80 länder. Nordic Paper hade 2021 intäkter om cirka MSEK 3 100, cirka 690 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.nordic-paper.se